پیام فارس

خبر خوب| بازیکنان ایرانی نامزد برترین‌بازیکنان سال AFC ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - 24 مهرماه آغاز هفته‌ای است که با عنوان «پیوند اولیا و مربیان» سعی در ارتباطی مؤثر میان خانه و مدرسه دارد. این پیوند مبارک که ستون نظام آموزشی است، به‌منزله دو بال می‌تواند تضمینی برای ارتقای سطح تعلیم‌وتربیت فرزندان این مرزوبوم باشد.رهبر معظم انقلاب در بیان اهمیت این ستون آموزشی می فرمایند:«انجمن اولیا و مربیان را به مردم بشناسانید تا اولیا و مربیان مدرسه را بسازند تا با ساخته شدن این دو و ارتباط آنان ، بتوان نسل انقلابی آینده را ساخت.
» آیندگانی که قرار است روزگاری نام آوران خبرهای خوب این سرزمین باشند.
این دانش آموزان به لطف معلمشان مقاومت و انسانیت می آموزند
مسئله فلسطین حرف امروز و دیروز نیست. از همان روزی که نبرد خیر و شر در صحرای کربلا، عاشورا را رقم زد بشر آموخت فریاد ظلم ستیزی هرگز خاموش نخواهد شد. آن‌چنان که یک «هیهات منا الذله» می‌تواند اسلام را تا ابد زنده نگه دارد و حالا که پس‌از چند نسل انتظار، این روزها تحقق شعار «مرگ بر اسرائیل» را در جنبش بی‌نظیر مردم غیور فلسطین به تماشا نشسته‌ایم، دل‌های مهربان و منتظر در گوشه‌وکنار این کره خاکی هر کدام به نوعی سعی در همراهی با این حرکت بزرگ دارند. مثل این خانم معلم که موضوع نقاشی این هفته را «طوفان الاقصی» می‌گذارد تا دانش‌آموزان کلاسش حرف‌های دلشان را با یک دنیا طرح و رنگ و هم‌سن‌وسالانشان در فلسطین اشغالی بگویند.
کنار هشتگ «طوفان الاقصی»، شعارهایی همچون «ما می‌توانیم»،«پرچم فلسطین بالا» و «مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا» هم به چشم می‌خورد. گوش کنید! صدای «امن یجیب...» هم از کلاس خانم معلم به گوش می‌رسد. انگار بچه‌های کلاس خانم فلاح می‌خواهند کنار به دست آوردن دل کودکان فلسطینی با نقاشی هایشان، با دعاهای خالصانه خود برای آزادی شهر و دیار آن‌ها هم، کاری کنند.
شلوغی های همراه با دنیای امروز و مهم‌تر از همه مسئله گرانی‌ها و اقتصاد مقاومتی، گاه چشم‌ها را بر روی اقداماتی از جنس خدمت و سازندگی می‌بندد. حرکت‌هایی که هرکدام به سهم خود گامی بلند برای رفاه و آسایش ملت ایران است و تلاش شبانه‌روزی پشتوانه به ثمر رسیدن آن. مثل ماجرای قطعی و اُفت فشار آب در شیراز که سالهاست گریبانگیر مردم این شهر بوده و با فرارسیدن فصول گرم سال و بالا رفتن میزان مصرف مشترکان تبدیل به یکی از دغدغه‌های مردم این کلانشهر و مناطق پیرامونی آن می شود. تابستان امسال هم شیراز در معرض تنش آبی بود و با یاری خدا بهره برداری رسمی از طرح عظیم خط دوم انتقال آب شرب کلانشهر شیراز از سد درودزن با حضور دکتر رئیسی انجام شد. خدا قوت به دولتمردانی که برای رفاه ملت شریف ایران قدم بر می دارند.
بانویی که هستی را با چشم دل می بیند
در باز می‌شود و سفیدی عصایی ظلمت شب را می‌شکند. انگار دنبال چیزی می گردد؛ معبری برای عبور. مبادا مانعی دختر جوان را آزرده کند. این طور که پیداست تاریکی و روشنایی خانه برای دختر فرقی ندارد تا دست ببرد و با کلیدی اتاق را پر از نور کند. در نگاه پر سکوت و آرام او همه‌چیز مثل روز روشن است. 23 مهرماه روز جهانی عصای سفید بهانه‌ای بود برای پرداختن به توانایی‌های افرادی که شاید به‌ظاهر از نعمت بینایی بهره‌مند نیستند اما گاه آن‌چنان با پشتکار و همت‌شان شکرانه سایر نعمت‌های پروردگار را به‌جا می‌آورند که مایه غبطه همگان می‌شوند. مثل «زلیخا عابدینی» بانوی جوانی که هرگز نداشتن بینایی او را خانه نشین نکرد. 16 ساله بود که شروع به حفظ کلام خدا کرد و در 26 سالگی حافظ زیارت جامعه کبیره نیز شد. اما قابلیت‌های زلیخای جوان به‌همین جا ختم نمی‌شود. او عاشق درس‌خواندن است و تحصیل علم برای او آن‌قدر دوست‌داشتنی بود که به طور همزمان لیسانس فقه و مبانی حقوق را گرفت و حالا مثل همه دختران هم‌سن‌وسالش این روزها به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد فکر می‌کند و البته در حال مطالعه و آمادگی برای این مقطع است. در ضمن در کنار تمام فعالیت ها، او سخن‌گوی جامعه قرآنی نابینایان استان البرز است. پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمایند:« لیسَ الأعمى مَن یَعْمى بَصرُهُ ، إنَّما الأعمى مَن تَعْمى بَصیرتُهُ؛ نابینا آن نیست که چشمش بینایی نداشته باشد باشد بلکه نابینای [واقعى] آن کسى است که دیده بصیرتش کور باشد.»
مهدی طارمی بهترین بازیکن بین المللی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا
اما سری هم به دنیای ورزش و قهرمانی‌های بی‌امانش بزنیم. عرصه حضور جوانان غیرتمندی که زکات جوانی، رعنایی، سلامتی و ورزیدگی شان را با ایستادن پای سربلندی سرزمین شان می‌دهند و باز هم مفتخریم به داشتن جوانانی که پرچم ایران اسلامی را این بار در پهنه قاره زرد به اهتزاز در می آورند. کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز نامزدهای سال آسیا را اعلام کرد. نام «مهدی طارمی» در بخش بهترین بازیکن بین‌المللی، «امین حزباوی» در بخش بهترین بازیکن جوان و «مسلم اولادقباد» و «سعید احمد عباسی» در بخش بهترین بازیکن فوتسال دیده می‌شود.
مردانی که تا آخرین نفس پای عشق به وطن ایستاده اند
حسن ختام این بسته از خبرهای خوب، تصویری باشد از وطن‌دوستی و وطن‌پرستی. قابی بی‌نظیر که شرح نمی‌خواهد اما گویای همه‌چیز است. نگاهی معصومانه و مهربان همراه با لبخندی شیرین که هم از ظالم می‌گوید و هم از مظلوم. حکایت حبّ وطن است و ایمانی تمام‌نشدنی و مردمی که سالیان سال است خلق می‌شوند تا فدا شوند. این روزها که صدای کودکان مسلمان غزه را از گهواره‌های شکسته می‌شنویم، یادمان نرود به پاس امنیت و آرامشی که بر سر عزیزانمان سایه افکنده است، برای رهایی آن‌ها از ظلم و بیداد دعا کنیم. استاد عابدینی می‌گوید:« کثرت افراد جبهه مقاومت صرفاً به رزمندگان آن نیست، بلکه شامل توجه مثبت جامعه جهانی به آن‌ها نیز می‌شود. مؤمنان و مجاهدان به عزت خداوند متکی هستند نه به سلاح و امکانات و راه پیروز شدن دشمن بر مؤمنان ایجاد تفرقه بین آنها است و الفت بیشتر مؤمنان عامل تفرقه دشمن. بنابراین هر مقدار که مؤمنان وحدت قوی‌تری داشته باشند رحمت و نصرت خدا هم بیشتر نازل خواهد شد.»
در صحیفه سجادیه از امام سجاد(ع) دعایی با نام مرزداران آمده‌است که عابدینی ضمن توصیه به خواندن آن برای مردم مظلوم غزه اشاره می کند که در بخش اول این دعا سخن از مؤمنانی است که مجاهدت می‌کنند و بخش دوم از نابودی دشمنانشان می گوید. به امید آنکه شاهد خبرهای خوب از سرزمین مردان، زنان و کودکان مظلوم و بی پناه باشیم.
و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن 09330826312 برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.
منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/756568/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شمایل دکترین هسته‌ای اصولگرایان

جبهه پایداری به دنبال تصاحب کامل هیات رئیسه مجلس است

اولتیماتوم به بانک مرکزی

دفاع «جوان» از تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه

روحانی مخالف کاندیداتوری خاتمی بود

ضرب‌الاجل به پاستور

وجدان بیدار در جامعه بیمار

خشونت‌‌ در چهاردیواری‌های بدون شاهد

تسخیر دانشگاه

نقش قالیباف در قانون اقدام راهبردی

3 سال انتظار برای ارشاد مدیران

فارن افرز: خبری از ظهور اتحاد ضد ایرانی در خاورمیانه نیست

شایع ترین دلایل کم خونی

همه چیز در مورد کم خونی

اسیر باورهای غلط ناباروری نشویم!

آیا حرارت دیدن عسل مضر است؟

افزایش قد با حجامت

چه کسانی بیشتر در معرض کم خونی هستند؟

بهترین زمان خوردن شیرینی از زبان یک متخصص تغذیه

تأثیر آهسته غذا خوردن در سلامت بدن

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

تفاوت عمل اسلیو و بای‌پس معده رو باهم ببینیم

مهم ترین عوامل ناباروری در بانوان

مهم ترین عوارض کم خونی

علائم کم خونی را بشناسید

ادامه روند کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز

بدترین روز بورس آمریکا در یک سال گذشته

آخرین وضعیت ارائه ارز از زبان معاون ارزی مرکز مبادله

افزایش 30 تا 50 درصدی قیمت جهانی حبوبات/ واسطه‌ها بازار را بهم می‌ریزند

واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی موفق خواهد بود؟

پیش‌بینی مردم درباره عوامل موثر بر افزایش قیمت‌ها در سال جاری

پیش‌بینی قیمت دلار 9 اردیبهشت 1403

تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در 10 سال آینده

پیوستن شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان

چراغ قوه جیبی چندکاره Kit

رشد 15 درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود

توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش

روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست

‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود

اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره ای توسط بازیگر زن «نون خ» | آرزوی سلامتی خانم بازیگر برای ترانه علیدوستی + ویدئو

مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود

همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست

استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز

سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی

کیفیت هوای امروز شیراز در وضعیت قابل قبول

فارس بارانی می‌شود

مرگ 2 کارگر شهرداری شیراز

بیش از 2000 پروژه در شهرداری شیراز فعال است